Mira samlar kraft..

Postat den

2006-09-04

Mira samlar kraft..

 

Då var det måndag igen då.. Ännu än helg har sprungit förbi & det konstiga är att man nästan längtar till måndagen för helgerna här är fruktansvärt långa & ödsliga.

 

Helgen har varit jobbig, riktigt riktigt jobbig. Överflytten trodde jag skulle gå rätt bra, men usch vilken skillnad. Jag höll på att bryta ihop från början. Helt ärligt. De verkar inte som att man pratat med varandra utan vi fick säga hur Mira fungerade m.m. Det är verkligen en helt annan mentalitet här. Här gör man inget utan att en läkare godkänner allt.

  

Mira hade väldigt lågt blodvärde på lördagsmorgonen, men fick inte blod förens på kvällen, efter att JAG hade sagt till för 3:e gången, och då blir man skeptisk & väldigt rädd, för hon är väldigt skör just nu… Så det är varit väldigt tufft i helgen. Lördagen var himla jobbig för Mira, hon hade magont & kräktes hela dagen. Hon somnade 2 minuter för att sedan vakna & hade jätteont. Och så höll det på hela dagen. Tillslut på kvällen så fick hon mera lungande & somnade helt utmattad.

 

Gårdagen var lungnare & betydligt fridfullare. Mira var lugn hela dagen & såg ut trivas, hon fick även vara i mammas famn igen & det tyckte hon mycket om. Även Mamma, som grät lyckotårar. Ska tillägga att det NU känns lite bättre & de har väl kommit in i Miras beteende mönster. Men jag ska inte sticka under stolen med att jag var ganska otröstlig i helgen & att jag började på att tvivla om hon skulle klara helgen. Så var min känsla.. Och mycket av mina känslor grundas nog på den senaste avgången av ECMO-maskinen, då det inte riktigt gick som det skulle. Och då är det jobbigt, när man känner att allt inte är under kontroll..

 

Men som sagt det känns bättre nu. Mira har sovit fint i natt & det är vila som gäller för henne nu. Hon måste samla kraft för att orka vidare. Hoppas att hennes mage kan komma igång, så hon kan börja få lite mat igen..

 

Ja Mira gumman, helgen har varit stökig. Vi får försöka se det som att vi kommit ett steg närmare hem. Du har varit fantastisk, trots att du hade en sån jobbig lördag, så var du relativt pigg & nöjd igår.. Du är verkligen starkare än mig.. Jag är så imponerade av dig & din lilla kropp.. Pappa ska försöka samla sig lite i dag, försöka se det ljusa i situationen.

 

Så samla kraft nu min skatt, vägen är lång & krokig. Och vi vet inte vilka faror som lurar på oss efter vägen. Jag är så glad att du valde rätt väg vid första vägskälet. Snälla du, fortsätt gå mot ljuset.. Skulle inte klara av att förlora dig..

 

Pappa älskar dig..    

 

  

/Fredrik

Ett svar »

  1. Hoppas verkligen resten av veckan blir bättre för Mira. Finns inget värre än att känna sig maktlös och inget kunna göra. En våg för er och Mira. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Tänker på er och håller tummarna. Kram till er alla. Nickan

    Svara
  2. Tänker mycket på Er ,Mamma,Pappa och så lilla hjältinnan o prinsessan Mira… Hoppas att de blir lika goa´mot Er Alla tre som de var på andra avdelningen… Kramar och vågor , Elle

    Svara
  3. Härligt att höra! Hon är verkligen en tuff tjej Mira! Ledsen över att höra att det inte kändes lika bra på BIVA som på ECMO avd..Vi var ju bara på ECMO avd, så jag har inget att jämnföra med! Mira-kämpa på nu! Ni ska klara detta! Du och dina föräldrar! Å jag håller mina tummar hårt och skickar kraft till dej!Stor varm kram till er alla!

    Svara
  4. Påtala det för personalen,de måste se till att ni kan känna er lugna och trygga även där.Det är av allra största vikt att förstår hur ni känner,då det är ni som ska stå ut mentalt när ni är där.Inte dem.Orkar ni inte riktigt,be någon anhörig.Oro för att ni inte känner tryggheten där är bortkastad energi som ni ska lägga på att orka fungera.Efter regn kommer solsken.

    Svara
  5. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Mirahjärtat, du är riktig kämpe~~~~~~~~~~~Många styrkekramar till er alla tre

    Svara
  6. *styrkekramar* i massor till er alla tre.

    Svara
  7. Många bamsekramat till er alla tre, tänker på er nästan varje dag, hoppas och tror att det är spm sagorna och att det blir ett lyckligt slut.Kramiz Babsan

    Svara
  8. Jag fortsätter att hålla tummar och sända kramar och omtanke.Kram

    Svara
  9. Hoppas resten av veckan blir bättre för lilla mira, jag tror och hoppas allt ordnar sig för er snart, måste vara jobbigt att känna sig maktlös och se sitt barn sådär, men ni ska se att det blir bättre snart. Mira är en kämpe det har hon redan visatkramar till er och lilla mira

    Svara
  10. Att kunna lite på personalen där ens barn vistas är A och O. De måste lyssna på er och särskilt på Mira. Skönt att hon får vila lite nu o samla kraft, det behöver hon. Gott att få hålla i sin lilla prinsessa o även för Mira att få känna sin mammas doft o värme.Många kramar Helén

    Svara
  11. Hoppas allt går bra, skickar mina krafter till er lilla tjej..

    Svara
  12. Hon är stark eran Mira, som kämpar. Känner så väl igen mig. Fast vi började ju på BIVA, när vi kom hem till Eskilstuna ville jag bara gråta, det var helt värdelöst, men efter en tid kändes det bättre, man lärde känna varandra bättre och nu i efterhand så tyckte jag ju att den personalen var toppen den med. Jag hoppas verkligen att Mira kämpar på, att hon kan få i sig lite mat och att hon piggnar till! Ta hand om varandra…

    Svara
  13. Tänker på er, alla tre.Kramar

    Svara
  14. Jag vill skicka en stor bukett med värme-rosor, kärleks-kragar och styrke-liljor.KramJaJa flickan G

    Svara
  15. Hoppas allt går bra fortsättningsvis, ni tre är otroligt starka. Fin bild på lilla Mira.Håller tummarna väldigt hårt för er.Kram till er och en bamsekram till Mira.

    Svara
  16. Mira har visat att hon är en kämpe, så hon kommer aldrig sluta kämpa. Snart sitter ni hemma och leker med Mira på en stor filt, det känner jag på mej!!! Jag håller mina tummar för er. Glöm inte att ta hand om er själva oxå. Mamma och pappa måste oxå vila för att orka. Ta hand om er!! Kram Elin

    Svara

Lämna en kommentar