RSS Flöde

Mira är hemma..

2010-09-16

Mira är hemma..

 

 

Efter långdragen och sanslöst jobbig vistelse på Karolinska är vi hemma igen. Vi har varit hemma ett par dagar. Men jag har inte vågat skriva något här, för så fort man har andas optimism så har man fått det tryckt tillbaka i halsen.

 

Men som sagt nu är vi på hemmaplan igen och det är otroligt skönt. Nu hoppas jag att Mira inte ska behöva gå igenom ett sådant här helvete igen. För det har tagit på hennes lilla kropp. Och nya och längre ärr har det blivit. Usch!! Stackars liten.

 

Ska försöka snart skriva lite mer om den sista operationen och tiden efter, snart.

 

Nu håller jag bara alla mina tummar att Mira får må bra. Det måste vara slut på allt elände nu!! Det bara måste..

 

 

Över & ut…

  

  

/Fredrik

»

  1. Orolig bloggföljare

    ÅHH vad skönt att läsa att ni är hemma! Jag har kollat varje dag här och hoppats och önskat att allt gått bra för er!Jag/vi håller alla tummar för Mira nu!KramKram

    Svara
  2. Skönt att ni är hemma igen, och jag håller tummarna här också, på att det nu får vara bra =)Förstår att hon är medtagen, men med er som fina föräldrar så hämtar hon sig snart =)Styrke kramar till er.(kusin till Ulrika)

    Svara
  3. Skönt, välkomna hem. Må så bra lilla Mira.Kram

    Svara
  4. Å vad underbart, tack för ditt inlägg! Har nästan anat det värsta… Sitter här på jobbet och ryser och har tårar i ögonen. Kram kram kram!

    Svara
  5. TACK!!! Att jag fick veta att ni kommit hem :)Vad mer finns att säga

    Svara
  6. Välkommen hem Mira, mamman och pappan! Nu – håller hela världen tummarna!

    Svara
  7. Åhh vad skönt att ni är hemma!!! Har tittat in varje dag och efter några dagar utan uppdatering började man ju bli riktigt orolig. Ja, nu håller vi verkligen alla tummar för att detta var sista gången med allt elände.Många många kramar till er allihopa!!

    Svara
  8. Skönt att läsa!Håller tummarna!

    Svara
  9. Tack och lov! Måtte lilla Mira krya på sig nu och äntligen bli frisk. Kramar till er alla tre!Kerstin

    Svara
  10. Tack för uppdateringen! Vi tänker på er och skickar massor av kramar ifrån oss i Nacka

    Svara
  11. så härligt att läsa att ni är hemma igen.jag har allt varit orolig.varma kramar till er alla.

    Svara
  12. Tappra underbara familj!! Skickar många kramar till er o önskar er ett riktigt stort ”lycka till”!

    Svara
  13. Jag tittar in här ibland för att se hur det går, hoppas alltid på bilder med en pigg Mira. Så det kändes hemskt att läsa att ni åter fått gå igenom en massa problem. Det går inte att fatta hur hemskt det måste vara för henne att må så dåligt. Allt är så mycket värre då man är liten. Det sagt, usch och fy för att vara i er sits och se henne ha ont utan att kunna göra något för att lindra. Hoppas att det är bättre nu, och att ni får bygga upp förlorad styrka igen. Kramar till er.

    Svara
  14. Nu var det längesen jag tittade in och det gör mig ont att se att den senaste tiden varit så jobbig för er alla. Jag önskar av hela mitt hjärta att Miras tillstånd går mot det bättre och att ni får en fin vinter. De allra varmaste hälsningar från Forshaga!

    Svara
  15. Jag vill först tacka för att ni bloggar om Mira.Jag har en dotter som föddes 23/8-10 med diafragmabråck och er blogg har hjälpt mig i arbetet med att orka med denna ***** missbildning.Jag bloggar även jag om livet med ett barn med diafragmabråck. Läs gärna om ni vill.Vi har det just nu kämpigt med maten och det suger! Hon äter så dåligt själv och får sondas massor och rycker ut sonden stup i kvarten… 6 sonder på 10 dagar…Hoppas Mira mår lite bättre nu!!Kram till er!!Natasja med lilla Jonalie (7 veckor om 35 minuter)

    Svara
  16. Marielle Sjölund

    Hej! Oj….har missat helt hur Mira har mått…stackars Mira och va jobbigt för er….hoppas verkligen att hon får må bra nu. Saga har haft liknande problem sedan länge, flera år, men det har blivit bättre och vi hoppas på att hon växer ifrån stoppet i tarmen. Känner igen mig så väldigt i när du säger att Mira går in i sig själv när hon får ont. Saga blir okontaktbar och ligger avsvimmad, vaknar upp och kräks och så om och om och om igen. Ofta går det över framåt småtimmarna och hon somnar, sedan är hon bra någon dag och så händer samma sak dagen därpå. Sen kan det dröja månader innan nya anfall kommer. Nu var det någon månad sedan….och innan dess ett halvår, hoppas det inte blir värre……Lycka till nu, vi håller tummarna för att Mira ska få slippa slita och ha ont, det krossar ens hjärta att se dem lida….)=

    Svara

Kommentera

